vineri, 12 iunie 2015

Mincinoşii, de E. Lockhart





Descrierea cărţii:
"O familie frumoasă şi distinsă.
O insulă privată.
O fată vulnerabilă şi îndrăgostită.
Un băiat curajos, plin de pasiune.
Un grup de patru prieteni, Mincinoşii, a căror prietenie se dovedeşte a fi distructivă.
O revoltă. Un accident. Un secret.
Minciună după minciună.
Dragoste adevărată.
Adevărul.
Citeşte Mincinoşii. Şi dacă te întreabă cineva cum se sfârşeşte, minte, pur şi simplu!"


    Am împrumutat această carte de la o tânără cititoare. Am specificat că este tânără ca să înţelegeţi de ce nu mi s-a potrivit cartea foarte bine...eu am dublul vârstei ei :)) E o carte pentru adolescenţi, seamănă puţin cu Împăratul muştelor, de William Golding. Se citeşte uşor, are fraze scurte, am terminat-o în două zile, şi nu am avut mult timp la dispoziţie. Patru tineri îşi petrec, an de an, vacanţele la bunici, pe o insulă privată. Grupul lor riscă să fie despărţit chiar de mamele acestora, care vor să ia cât mai mult din averea bunicului. Cei patru decid să lupte pentru sentimentele care-i unesc, însă calea aleasă de ei nu este una bună şi finalul este...ei bine, sper că finalul este o minciună, şi că nu se v-a întâmpla vreodată asta. (recomandarea este de la 14+ ani). Cartea te determină să meditezi la ce este important pentru un adult şi ce este important pentru un copil/tânăr. Nu mă încântă foarte tare cărţile pentru adolescenţi pentru că limbajul este unul uşor, mi se pare că răsfoiesc un ziar, însă nu voi renunţa la a le citi, pentru că astfel pătrund puţin în mintea tinerilor, îmi voi înţelege copiii mai bine. Îmi reamintesc că şi eu am trecut pe-acolo, am avut trăiri asemănătoare, iar acum tind să le uit...

Citate din carte:
"Venisem aici, pe insulă, dintr-o casă a lacrimilor şi falsităţii, şi îl zărisem pe Gat, văzusem trandafirul din mâna lui, şi în clipa aceea, cu lumina ferestrei pogorându-se asupra lui, merele de pe blatul de bucătărie, mirosul de lemn şi ocean în aer, am numit-o dragoste."

"Nu vreau să am nimic care să nu-mi trebuiască. (...) Povestesc despre cum mi-am dat lucrurile unor oameni cărora le vor folosi cu adevărat, despre cum am căutat o casă potrivită pentru ele."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu