miercuri, 27 mai 2015

Fata de hârtie, de Guillaume Musso

    Descrierea cărţii
Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat în pană de inspiraţie. Billie este o tânără frumoasă şi rebelă, cu un simţ al umorului neobişnuit. Dar mai e un amănunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. Într-o noapte, când el se afla pe buza prăpastiei, ea prinde viaţă. Şi îi aduce o veste tulburătoare: dacă el nu mai scrie, ea va muri. Astfel începe o călătorie halucinantă, în care Tom trebuie să-şi recapete inspiraţia, ca să poată salva viaţa femeii de care tocmai se îndrăgosteşte. Explozivă şi plină de umor, cu accente de comedie romantică şi thriller, Fata de hartie sfidează orice scenariu previzibil.

    M-a dezamăgit această carte. Citisem că ar fi printre cele mai bune cărţi ale lui Musso, am aşteptat-o la o mega-reducere (70%) şi eram bucuroasă că în sfârşit o am. Până la jumătate mi s-a părut chiar plictisitoare, iar ceea ce s-a vrut suspans, goana după ultimul roman, mi-a dat impresia unei acţiuni trase de păr. Finalul da, aş putea zice că este surprinzător, dar parcă şi pe acesta l-aş fi văzut altfel, să rămână sub semnul ficţiunii, aşa cum a fost ideea de bază a romanului. Cred că sunt eu mistreţul neprietenos zilele astea :)) (Cu mistreţul neprietenos era un banc, nu mi-l amintesc, dar mi-a plăcut şi-am păstrat formularea asta pentru zilele când sunt mai morocănoasă :D )
 
    Citate din carte:
"Unele lucruri sunt uşor de început, dar nu-şi capătă adevăratul sens decât atunci când le-ai dus la bun sfârşit." 
"Legăturile se fac şi se desfac, asta-i viaţa. Într-o dimineaţă, unul rămâne şi celălalt pleacă, fără să ştii întotdeauna de ce. Nu pot să-i dau totul celuilalt având această sabie a lui Damocles deasupra capului. Nu vreau să-mi clădesc viaţa pe sentimente, pentru că sentimentele se schimbă. Sunt fragile şi nesigure. Le crezi profunde şi când colo sunt supuse unei fustiţe care trece, unui zâmbet amăgitor. Mă ocup de muzică, fiindcă muzica nu va pleca niciodată din viaţa mea. Îmi plac cărţile, căci cărţile vor fi mereu aici. Şi apoi...oameni care se iubesc pentru toată viaţa, eu nu cunosc."
"Lectura este un pact de generozitate între autor şi cititor; fiecare are încredere în celălalt, fiecare contează pe celălalt."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu